Veel vrienden!! - Reisverslag uit Maceió, Brazilië van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu Veel vrienden!! - Reisverslag uit Maceió, Brazilië van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu

Veel vrienden!!

Door: Marco Schoorl

Blijf op de hoogte en volg Marco

27 Oktober 2014 | Brazilië, Maceió

Het is alweer meer dan twee weken geleden dat ik voor het laatst op mijn blog heb geschreven (en dat ik tijd had om op mijn blog te schrijven).
Zojuist las ik mijn blog van de vorige keer! Jeeeh wat lijkt dat alweer een tijd terug!De tijd gaat eigenlijk onwijs snel!Ik zal jullie weer even up-to-date brengen.

Campina Grande en de padres liggen achter mij.
De laatste dag in het kindertehuis was tevens dag van de leraar hier. Dus het was ook ene leuk afscheid, samen geluncht en een klein presentje gekregen.
Zelf heb ik ook nog stroopwafels uitgedeeld en iedereen vond ze lekker. Op de gang, vlak bij de ingang van het Casa de Criança zit altijd een wat ouder nonnetje. Ik groet haar elke dag als ik kom, ga of langsloop. Ondanks het feit dat ze volgens mij geen tanden meer in haar mond heeft (of in ieder geval weinig) heb ik haar ook een stroopwafel gegeven. Daar heeft ze zeker een half uur aan zitten peuzelen. hahaha. Ze vond het heerlijk en ik moest er zelf erg om lachen.

Vervolgens ben ik de volgende dag met de bus naar Caruaru gegaan, de reis gaat nu toch echt beginnen. Gaat het me lukken zo lang alleen?? Nou dat zo lang alleen was al snel voorbij. De bus was nagenoeg leeg en ik kwam vanzelf aan de praat met een meisje die dezelfde kant op ging.
Uiteindelijk in Caruaru een taxi genomen naar het centrum en de chauffeur, Cicero, gevraagd om een pausada dicht bij het centrum en dicht bij de markt. Caruaru is namelijk volgens de reisgids bekend om zijn enorm grote markt.
Cicero bracht me naar en top locatie voor een bodem prijs! Super!
Vervolgens ben ik de volgende ochtend over de markt gegaan, echt super groot! En ze verkopen er alles! T is net een Beverwijkse bazaar maar dan in de open lucht! Sowieso leek het hele centrum van Caruaru wel één grote markt!
Na de lunch Cicero gebeld, hij heeft mij vervolgens terug gebracht naar het Rodoviario (busstation). Waar ik de bus nam naar Arcoverde.

De reis zou 3 uur duren, maar uiteindelijk duurde het langer omdat de buschauffeur halverwege besloten had honger te krijgen en het wel tijd vond om te eten. We kregen een half uur...., oke...... Dus ja.
In Arcoverde werd ik opgewacht door Kerlles en Emanuelle en Heitor! Eerst nog wat door het centrum van Arcoverde gewandeld want er moest 'geshopt worden' . Kerlles en ik waren het er al snel over eens: Vrouwen zijn moeilijk ;) @ Theo.

Uiteindelijk naar Buique gegaan waar ik die dag en de volgende dag Karla, Washington, Fabiana en Alex weer zag. Ook het broertje van Karla en Kerlles en hun moeder.
Nog even met Washington staan praten, zijn leven is nog niet veel anders dan 4 jaar geleden. Hij heeft heel veel vakantie ;)

Vervolgens ben ik zondags naar Tupanatinga gegaan waar ik samen met Paulo de bus naar Recife nam!
Zooh dat was lang geleden! Paulo en ik hadden elkaar 5 jaar niet gezien! Hij is erg volwassen geworden in zijn gezicht! Onderweg naar Recife (ruim 6 uur reizen) goed kunnen bijpraten. Vervolgens in Recife heb k een heel leuk hostel genomen (Pernambuco Hostel). Overdag ging ik lekker mijn gang. Dagje strand, dagje Recife centrum en een dagje Olinda. 's Avonds ontmoette ik dan Paulo en Ernando (collega van hem) waarna we wat gingen wandelen over de boulevard en gingen eten.
Donderdag middag gezellig gelunchd met Paulo, zijn collega en Ayron (je ziet hem ook overal;) Waarbij we erachter kwamen dat de eigenaresse van het hostel ook weer een kennis van Ayron was.
Na de lunch heb ik met een voldaan gevoel, vrolijk de verkeerde bus genomen waardoor ik weer uit kwam in Olinda. Jaaah hele mooie stad maar dit keer dus niet. Weer een uur terug reizen.... grrrr

De volgende dag ben met de bus naar Maceió gegaan. Maceio heeft écht alles, strand, zee, praia, beach, playa en de Atlantische oceaan. Volgens de man bij de receptie van mijn hostel was er ook en oud centrum (alleen een oude kerk meer niet).
Heerlijk dagje strand en vooral kijken naar mensen. Brazilianen zijn echte zonaanbidders en lopen er echt té toeristisch bij soms. haha.

Nu zit ik in Maceió samen met Kerlles Emanuelle en familie van haar. Even een paar dagen in een hotel! Heerlijk even tot rust komen! Was ik wel aan toe. haha.
De was doen, blog schrijven en bedenken waar ik hierna naartoe ga!
Ik denk richting Salvador de Bahia, maar dan misschien in twee etappes.
Tips??? Laat het maar weten!!!

  • 27 Oktober 2014 - 15:47

    Harry:

    Je maakt lekker veel foto`s. Schrijven over mooie Brazilianen is minder interessant zonder de foto`s. Afgelopen week opgetrokken met Carlinhos in Taizé. Bij hem in Campina staat er niets in de koelkast en moesten we zelf bier kopen. Nou, hier laat hij zich als volwaardige gast behandelen en drinkt hij heel wat wijntjes. Brazilianen zijn gastvrij, maar wij veel gastvrijer voor Carlinhos.
    De markt in Caruaru was zeker een echte zwarte markt haha.
    Mooie voortzetting van je reis. Volgende week komt er een vriendin van mij uit Monteiro naar Nederland. Kan ik weer lekker Portugees spreken.

  • 27 Oktober 2014 - 18:09

    Marianne Sloove:

    Fijn weer een verslagje te lezen. Veel plezier! Xx

  • 28 Oktober 2014 - 08:54

    Erik-Jan En Kristel :

    Amigo! Fijn weer ff wat te lezen van je! Goed om te lezen dat je je zo vermaakt. Geniet ervan! Xx

  • 01 November 2014 - 19:16

    Jannie Stolmeijer:

    Dag Marco, stuur je een stukje voor de kerkbrief van 5 december??

  • 04 November 2014 - 19:42

    Ker:

    Coby! Leuk verhaal weer man! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Maceió

Marco

Hoi, Leuk dat je mijn reis wilt volgen. Zoals velen waarschijnlijk weten heb ik de grote stap genomen om ongeveer en jaar rond te reizen in Zuid Amerika. 24 september stap ik op het vliegtuig en begint het avontuur. Eerst naar het noordoosten van Brazilië en daarna de rest van Zuid Amerika. Het zal waarschijnlijk een reis vol nieuwe ervaringen, avontuur en ontmoetingen zijn. Nu ben ik nog in de voorbereiding van mijn reis, in juli naar Cebu (Filipijnen) en dan nog even wachten tot ik echt lang weg ga. Onwijs leuk dat jullie mij willen volgen ik vind het fijn om mijn ervaringen met jullie te kunnen delen. Marco!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 16201

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 13 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: