Bijna op reis - Reisverslag uit Vijfhuizen, Nederland van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu Bijna op reis - Reisverslag uit Vijfhuizen, Nederland van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu

Bijna op reis

Blijf op de hoogte en volg Marco

28 Augustus 2014 | Nederland, Vijfhuizen

Over vier weken is het dan zo ver. Als het goed is bevind ik me dan in Brazilië, dan nog in Natal of Campina Grande, samen met mijn leraar Portugees, Harry. Harry zal de eerste week nog ff met mij mee gaan.
Maar voor het zo ver is ben ik nog wel even bezig met voorbereiden. Portugees leren, van alles uitzoeken over landen, plaatsen, steden en gebieden.

Ondanks dat de reis naar Brazilië pas over enkele weken is, ben ik al een beetje op wereldreis geweest.Vanaf het moment dat de zomervakantie begon (die duurt voor mij dit keer ongeveer 60 weken;)) ben ik weg of onderweg.
In juli zijn we met de MyCebu 2014 groep naar Cebu op de Filipijnen geweest. We hebben echt een supertijd gehad! De weken daar leken voorbij gevlogen toen we de terugtocht inzette. Het was weliswaar mijn vierde keer op Cebu, toch was dit weer een hele bijzondere ervaring! De groep, de jongeren, het gastgezin, de Pinoy alles bij elkaar maakte het tot een super reis!!! Die ik zo weer over zou doen. Voor degene die mij een beetje op facebook gevolgd hebben, de foto's die gepost zijn spreken voor zich.
Nadat ik terug was uit Cebu ben ik nog een paar dagen opstap geweest met goede vriend Erik. We hebben een klein Europees rondje gemaakt waarbij we Aken, Keulen en Luxemburg aandeden. Ook dit was weer onwijs gezellig.

Mijn geliefde collega's zijn weer hard aan het werk op school en ik geniet nog van mijn verlof. Om eerlijk te zijn: Jongens het bevalt echt héél goed. Ik zit te denken aan een vervroegd pensioen ;) haha
Ondanks het feit dat ik vrij ben, ben ik iedere dag druk in de weer. Nog verschillende dingen voor het Jeugdwerk regelen, klusjes doen in de tuin en thuis. Maar natuurlijk ook nog MyCebu, het na-traject in elkaar zetten en voorbereiden. Op zich wel heel jammer dat ik er niet tot het einde bij kan zijn. Ook de uitwisseling met de Pinoy zal ik moeten missen, maarjah als je besluit om op reis te gaan, zal je dingen en mensen moeten missen.
Als ik na 10 maanden dan weer terug ben in Nederland zal ik ook wel dingen missen van Zuid Amerika, ik denk met name aan het weer ;)

Al met al is het een heel mooi vooruitzicht om op reis te gaan! Lang naartoe geleefd en super leuk dan verschillende goede vrienden mij komen opzoeken!
Nu duik ik nog even de boeken in om wat meer te weten te komen van alle landen die ik daar zal aan doen!
Nog tips? Laat het maar weten!

Marco!

  • 28 Augustus 2014 - 14:41

    Elise:

    Hoi Tijger!!

    Druk druk druk, wanneer niet? Heel veel succes nog even met de voorbereidingen en geniet ook daar lekker van!
    Je mist pas iets als het er niet is, dus ga je op je reis tuintjes doen? en de regen opzoeken? :-P
    Je bent nog veels te jong voor je pensioen hoor, daar mag je pas van genieten als je volop gewerkt en geleefd hebt! Zet 'm op!

    -xXxx-

  • 30 Augustus 2014 - 03:50

    Marc Flikweert:

    hey schoorl,

    heel veel plezier en succes.
    geniet van elke dag dat je er bent en ik hoop dat je een hoop leuke plekken mag zien en ook een hoop gezellige mensen mag ontmoeten.
    ik denk dat het een ervaring wordt om nooit te vergeten en niet mag vergeten.
    denk dat je een hoop gaat leren over de cultuur daar.
    maar genoeg gekletst tijd voor de grote reis.
    ook denk ik dat een hoop mensen je in vijfhuizen gaan missen ( waaronder ik XD).

    maar laat je tuingereedschap thuis want dat mag niet het vliegtuig in XD.


    groetjes Marc

  • 23 September 2014 - 20:39

    Ker:

    Veel plezier maat! (46)!

  • 26 September 2014 - 16:26

    Marja:

    Hoi Marco,
    leuk om via dit blog op de hoogte blijven van je reis. Via deze weg wil ik je een mooie reis wensen met veel indrukwekkende en nieuwe ervaringen!!
    Je Buuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vijfhuizen

Marco

Hoi, Leuk dat je mijn reis wilt volgen. Zoals velen waarschijnlijk weten heb ik de grote stap genomen om ongeveer en jaar rond te reizen in Zuid Amerika. 24 september stap ik op het vliegtuig en begint het avontuur. Eerst naar het noordoosten van Brazilië en daarna de rest van Zuid Amerika. Het zal waarschijnlijk een reis vol nieuwe ervaringen, avontuur en ontmoetingen zijn. Nu ben ik nog in de voorbereiding van mijn reis, in juli naar Cebu (Filipijnen) en dan nog even wachten tot ik echt lang weg ga. Onwijs leuk dat jullie mij willen volgen ik vind het fijn om mijn ervaringen met jullie te kunnen delen. Marco!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 16201

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 13 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: