Aankomst in Brazilië - Reisverslag uit Campina Grande, Brazilië van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu Aankomst in Brazilië - Reisverslag uit Campina Grande, Brazilië van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu

Aankomst in Brazilië

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

28 September 2014 | Brazilië, Campina Grande

Pfff nog maar net weg en nu al een wereldreis achter de rug.
Het was een hele opgaven om in Brazilië aan te komen. Maar laten we bij het begin beginnen.

De zaterdag voor vertrek, vorige week, had ik nog een fantastisch afscheidsfeestje met heel veel vrienden die blijkbaar blij zijn dat ik weg ga ;) De meeste hebben op facebook ook de resultaten kunnen zien en tjah.... Ik weet niet of ik alle tips serieus moet nemen. En ik denk dat ik sommige mensen ook teleur zal moeten stellen wat betreft hun wensen wat ik mee terug moet nemen. Maar ik zal mijn uiterste best doen om de kameel en de anaconda mee terug te nemen. haha.

Uiteindelijk was het woensdag dan zo ver! De grote reis werd ingezet. 's Ochtends naar het vliegveld gebracht waar ik door de laatste mensen werd uitgezwaaid. Daarvoor dank!
Daarna ging het dan toch echt beginnen..... Eerst naar de boekwinkel gegaan om wat leesvoer te halen. Een Nederlandstalig boek en een Engelstalig boek, die ik eventueel onderweg kan ruilen met ander backpackers. ;)

Vervolgens rond 8.00 uur vertrok het kleine boeing 737 vliegtuigje richting de Kaapverdische Eilanden, Kaapverdische eilanden??? Ik dacht dat je naar Brazilië ging.... Ja dat klopt.
Maar ArkeFly heeft ervoor gekozen om alles old-skool te doen. Dus met een klein vliegtuigje grote afstanden afleggen. Wat betekent tussenstops om te tanken. Eerste tussenstop was dus de Kaapverdische Eilanden. De Kaapverdische eilanden zijn kaal, zanderig en zo hier een daar zanderig en kaal. We mochten allemaal even uit het vliegtuig, rondje lopen en daarna weer terug naar het vliegtuig. Met nieuwe bemanning kon de oversteek beginnen. We vlogen naar Fortaleza, iets ten noorden van Natal. Op Fortaleza stapte een deel van de passagiers uit, we tankte weer en daarna gingen we dan écht naar Natal. Pff eindelijk.

De aankomst op Natal bestond uit voornamelijk uit wachten. Daarna werd ik bij de aankomsthal begroet door Harry, mijn leraar Portugees. Vervolgens gingen we samen naar Natal om daar onze spullen in de Pousada (Hotelletje) te leggen en te dineren. De eerste dag was met recht een reisdag.

De volgende dag, donderdag, zijn we rustig begonnen met een wandeling over het strand, even gezeten onder een parasol waar we aan de praat raakte met een ijsverkoper welke Harry herkende van een paar jaar geleden.
Vervolgens hebben we na de lunch de weg ingezet naar Campina Grande, een stad iets meer landinwaarts. Rond de avond kwamen we aan bij het huis van de paters. We werden vriendelijk begroet door Pater Arthur en Pater Perikles. Pater Carlinhos was nog in São Paulo en zou zaterdag aankomen.

Vrijdagochtend zijn Harry, Padre Arthur en ik op stap gegaan om te kijken waar en wat voor vrijwilligerswerk ik kan doen de komende 3 weken. Want het zou geregeld zijn maarjah.... het is en blijft Brazilië.
Bij een bekend kindertehuis was ik meer dan welkom. Harry had hier nog zijn contacten. Maandag zal ik daar beginnen als klusjes man. Spannend hoe het gaat lopen....

Zaterdag hebben we een relaxte dag gehad waarbij Harry en ik de omgeving hebben verkend, in één van mijn reisboeken had ik iets gelezen over een bijzondere steen met prehistorische inscriptie. Pedra do Ingá. Deze toeristische hotspot, ahum, konden we natuurlijk niet links laten liggen.

Nu vandaag, zondag, heb ik Harry uitgezwaaid, hij gaat verder met bezoekjes brengen en uiteindelijk naar huis. Harry, het was gezellig zo samen!
Zojuist ben ik samen met Padre Carlinhos gaan lunchen, hij was uitgenodigd bij mensen en ik mocht mee. Het was erg gezellig en deed me vooral denken aan 2006. Het jaar dat ik voor het eerst in Brazilië was en we ook door iedereen werden uitgenodigd om te komen eten.

Voor iedereen in Nederland: Hier is het heerlijk weer, en de zomer moet nog beginnen! ;) hahah

  • 28 September 2014 - 20:23

    Louise :

    Leuk om te lezen Marco! Succes morgen met je eerste dag
    als klusjesman!

  • 28 September 2014 - 20:42

    Elise:

    Je reis is nou echt begonnen, veel plezier. Aan jou hebben ze een goeie als klusjesman. Klinkt helemaal als jouw ritme, klussen en aanschuiven bij het eten. Leuk om je verslag te lezen. Have fun!! xXxx

  • 28 September 2014 - 21:25

    Marc:

    Zo te horen heb je je ideale baan alweer opgedoken daar! Veel succes de aankomende weekjes, enne ik verwacht wel foto's he

  • 28 September 2014 - 21:26

    Han:

    Ziet er allemaal goed uit.
    heb nog wat op je mail gezet
    gr pappa

  • 29 September 2014 - 01:51

    Laura:

    hey Marco,
    fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen.
    veel klusplezier! (heb je je klompen wel meegenomen?)
    xx

  • 29 September 2014 - 08:26

    Marc Flikweert:

    lijkt wel zaterdagwerk overal een beetje klussen lekker weer en een hapje en een snapje her en der hahahahaha lekker man veel plezier

  • 29 September 2014 - 08:26

    Marc Flikweert:

    lijkt wel zaterdagwerk overal een beetje klussen lekker weer en een hapje en een snapje her en der hahahahaha lekker man veel plezier

  • 29 September 2014 - 08:45

    Theo:

    Treed je in mijn voetsporen als concierge!? Abraco forte.

  • 29 September 2014 - 13:24

    Erik-Jan & Kristel:

    Vriend! Wat goed om het te lezen dat je het zo na je zin heb! Geniet ervan met klussen, hobby-en en lol maken! Enne, als je ons in Nederland allemaal lief vind, wil je vast wel wat zon deze kant op sturen ;-) geniet er maar van, en tot het volgende verhaal weer!

    Liefs ons

  • 29 September 2014 - 23:30

    Josette:

    Hey Tijger!! ;) Leuk om te lezen over je eerste weekje. Vond het jammer dat k niet bij je afscheidsfeest kon zijn maar ik kijk uit naar je verhalen. :) Leuk idee trouwens van dat boek ruilen! haha

  • 30 September 2014 - 18:49

    Jannie Stolmeijer:

    Hoi Marco,
    We hebben de foto,s bekeken wat is dat voor schrift op die steen?
    Ziet er prachtig uit!
    Geniet ze groetjes van Henk en mij.

  • 03 Oktober 2014 - 18:17

    Harry:

    Mooi verslag, wat ik met een glimlach heb gelezen. We hebben drie hele leuke dagen samen gehad. Ik heb je een beetje Portugees geleerd, maar jij mij nog veel meer weetjes uit de geschiedenis. De spreuk op de Braziliaanse vlag begrijp ik nu na al die jaren. Typisch Braziliaans om een spreuk te nemen van een Europeaan en dan gewoon het meest elementaire woord weg te laten. Ik begreep van jou dat dit al meer dan 100 jaar geleden gedaan was, wat betekent dat we Brazilianen niet meer veranderen, want hun leefwijze zit diep in de genen. Gelukkig maar, want het is een heerlijk volk met veel AMOR.

  • 07 Oktober 2014 - 17:27

    Ger-Jan:

    Hoi Marco,

    Zit hier in een regenachtig Hoofddorp net jouw nieuws te lezen.
    Hoop dat het je goed gaat, zot telexen wel. Rineke en ik, zullen je proberen te blijven volgen, wensen je veel successen tot de volgende nieuwsbrief. Groet GeJe en Rineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Campina Grande

Marco

Hoi, Leuk dat je mijn reis wilt volgen. Zoals velen waarschijnlijk weten heb ik de grote stap genomen om ongeveer en jaar rond te reizen in Zuid Amerika. 24 september stap ik op het vliegtuig en begint het avontuur. Eerst naar het noordoosten van Brazilië en daarna de rest van Zuid Amerika. Het zal waarschijnlijk een reis vol nieuwe ervaringen, avontuur en ontmoetingen zijn. Nu ben ik nog in de voorbereiding van mijn reis, in juli naar Cebu (Filipijnen) en dan nog even wachten tot ik echt lang weg ga. Onwijs leuk dat jullie mij willen volgen ik vind het fijn om mijn ervaringen met jullie te kunnen delen. Marco!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 16201

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 13 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: