Chili met familie - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu Chili met familie - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Marco Schoorl - WaarBenJij.nu

Chili met familie

Door: Marco Schoorl

Blijf op de hoogte en volg Marco

07 Maart 2015 | Chili, Santiago de Chile

Oké deze keer probeer ik het dan echt kort te houden.
En voor wie het toch in twijfel trekt, kan je misschien voor de zekerheid toch alvast wat nootjes en een biertje klaar zetten alvorens je begint te lezen. haha

Mijn vorige verslag was geëindigd met de mededling dat we in Valapraiso waren aangekomen.
De dag van aankomst hebben we het rustig aan gedaan, beetje rondgelopen en genoten van de straatkunst die hier te zien is.
Valparaiso is een havenstad waarvan de glorietijd is geweest. Vóór de tijd van het Panama-kanaal was dit dé haven die door veel schepen werd aangedaan. Sinds de opening van het Panama-kanaal is het bergafwaarts gegaan met Valparaiso, daar kwamen nog een paar aardbevingen bovenop en dan krijg je een bijna vervallen stad. Maar de stad komt er weer bovenop!
Het is uitgeroepen tot een UNESCO werelderfgoed monument, waardoor er weer veel touristen komen. Daarnaast staat de stad bekend om zijn vele streetart, veel grafitie art is er te bewonderen. En deze kunst is ook echt mooi!

De dag na aankomst besloten we een free walking tour te doen. Tijdens deze rondleiding door de stad werd ons veel verteld over de kunstenaars, de geschiedenis van Valparaiso en UNESCO. We hebben een lift, rails-takellift genomen de berg op, er werd voor ons gezongen over Valparaiso, we hebben koekjes gehaald bij Don Sergio en uiteindelijk gingen we met de Trolleybus!!
´s Avonds zijn we uiteten gegaan en hebben tijdens het Happy Hour ons tegoed gedaan een paar heerlijke Pisco Sours, de Chileense cocktails.

De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan de buurstad Viña del Mar, waarna we op onze terugtocht op de markt lekker vers fruit en souverniers gekocht hebben.

1 Maart was het weer tijd om te vertrekken en zijn we met de bus naar Talca gegaan, met een overstap op Santiago. Talca is een weinig touristische stad en dat merkten we de volgende dag al bij de tourist info. Ze waren erg blij verrast met buitenlandse touristen, we kregen heel veel informatie en de dames waren oprecht aardig en geïnteresseerd.
Het hostel waar we verbleven werd gerund door een familie die wij al snel omarmde als onze eigen familie. Het hostel was erg huizelijk en de hostel pappa en mamma waren erg lief voor ons. Ze vroegen hoe laat we ontbijt wilden, ze wasten onze kleren en vroegen ons elke dag hoe onze dag was.
In Talca en omgeving hebben we een een wijngaard bezocht, natuurlijk met rondleiding en proeven. Uitkomst van de proeverij, 3 flessen gekocht.
Ook hebben we het stadje Constitution bezocht en met een boemeltreintje zijn we teruggekeerd naar Talca.
Onze laatste dag in Talca gingen we de bergen in. Samen met Duitse gids en wat andere mensen hebben we een geweldige wandeling gemaakt. Met als afsluiting een duik in de rivier, vlak voor de waterval (vlak voor waar de waterval naar beneden klettert) dus niet te dicht bij de rand zwemmen.
Gisteren was onze laatste dag samen. Jorien Mark en ik hebben er een shoppingday van gemaakt. Lekker souveniertjes gekocht en in Santiago Café con Piernas genomen. Als je wil weten wat dat voor speciaal kopje koffie is, zoek je het maar op op google. De afbeeldingen zeggen genoeg en je kan er alleen maar koffie krijgen.

Als afsluiting van onze reis hebben we gisteravond een Terramoto genomen. Letterlijk aardbeving, een ander typische cocktail van hier.

Nu ben ik in afwachting van mijn bus richting San Pedro de Atacama.
Er staat mij een 22 uur durende busrit te wachten, maar dan ben je wel ergens! hahah
Ik zal wat bezoekjes en excursies doen in de droogste woestijn ter wereld (al meer dan 400 jaar niet geregend) en daarna ga ik naar Bolivia waar verschillende vrienden zal ontmoeten!!!

Tot horens!!!

  • 07 Maart 2015 - 21:37

    Kristel :

    Nounou, je hebt niet gelogen hihi! Was echt een kort verslagje! Maar wel weer erg leuk om te lezen en ons zo op de hoogte te houden! Succes met je 22 uur buschauffeur pesten, ga dat liedje maar niet zingen

  • 07 Maart 2015 - 21:38

    Kris:

    Zucht... De helft staat er maar op. En tot het volgende verhaal weer! Liefs!

  • 08 Maart 2015 - 17:34

    Harry Timmermans:

    Heerlijk om het verslag met een lach te gaan lezen. De nootjes en het bier ahd ik bij voorbaat al gepakt. Dit was een meer toeristisch verslag, weinig problemen. Maar nu ga je een echte busrit maken. Ik ben benieuwd of je in de goede bus zit en of je onderweg geen lekke band meemaakt of zoiets. Goede reis!

  • 08 Maart 2015 - 18:16

    Fieneke Baars:

    Helaas geloofde ik je niet en zat uitgebreid met een wijntje toastje en pesto klaar voor het verhaal van jou, heb het ook voor de zondagmiddag gehouden, dat is hier tegenwoordig de rustigste middag en heb je verhaal gelezen.
    Ook deze keer weer leuk om te lezen maar ja, eerlijk is eerlijk inderdaad kort ben halverwege mijn eerste wijntje ( hi hi ) en heb niets meer over jou te lezen!
    Met grote vrezen bedenk ik nu dat het volgende verhaal wel net zo zal zijn want over een busreis van 22 uur kun je ook niet echt veel bijzonders vertellen of toch wel???

    Marco, bon route en graag tot horens met lieve groet van ons allen, Fieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Marco

Hoi, Leuk dat je mijn reis wilt volgen. Zoals velen waarschijnlijk weten heb ik de grote stap genomen om ongeveer en jaar rond te reizen in Zuid Amerika. 24 september stap ik op het vliegtuig en begint het avontuur. Eerst naar het noordoosten van Brazilië en daarna de rest van Zuid Amerika. Het zal waarschijnlijk een reis vol nieuwe ervaringen, avontuur en ontmoetingen zijn. Nu ben ik nog in de voorbereiding van mijn reis, in juli naar Cebu (Filipijnen) en dan nog even wachten tot ik echt lang weg ga. Onwijs leuk dat jullie mij willen volgen ik vind het fijn om mijn ervaringen met jullie te kunnen delen. Marco!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 16177

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 13 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: